Omgaan met emotie en agressie

Stel je hebt een baliefunctie, je zit achter de kassa, of werkt bij een klachtenlijn.

Zo af en toe gaat er iemand flink tegen je tekeer.
Dat is best bedreigend. Hoe ga je daarmee om?

Het kan namelijk heel goed zo zijn dat de gesprekspartner niet echt agressief is. Dan is er emotie in het spel. Als je de emotie herkent, weet je meteen hoe je je het beste kunt opstellen. Daarmee haal je direct de angel uit het gesprek. De gesprekspartner komt snel tot rust en je kunt daarna een goed gesprek voeren.

Deze workshop kan gegeven worden als bewustwording (1 dagdeel) of als vaardigheidstraining (2 – 3 dagdelen)

Deze workshop is heel geschikt voor werknemers met een publieke functie, zoals baliemedewerkers of telefonische medewerkers. Ook kun je denken aan winkel- of horeca personeel.

Duur: 1-3 dagdelen
Aantal deelnemers: 4-12
Vorm: bewustwording, theorie en veel oefenen.
Extra informatie: bij groepen groter dan 4 deelnemers, is een acteur of co-trainer aan te bevelen.

Interesse? vraag het productsheet ‘Emotie en Agressie’ op via info@plantrainingen.nl

 

Let op! dit is géén training over omgaan met fysieke agressie, zoals lichamelijk geweld.