Confronterend & Coachend Leidinggeven

Medewerkers aanspreken: leidinggeven zonder pleasen

Je bent beginnend leidinggevende (teamleider, projectleider, manager of clusterhoofd) en je vindt het prettig om een goede relatie te hebben met je medewerkers. Vandaar dat je het vervelend vindt om ze aan te spreken op fouten of ongewenst gedrag.

Als een medewerker er bijvoorbeeld herhaaldelijk de kantjes vanaf loopt, zich niet houdt aan de procedures of regelmatig te laat komt, wil je er geen big deal van maken.

Helaas wordt het daar op de lange termijn niet beter van.

Het is belangrijk om deze medewerker er direct op aan te spreken en niet te wachten tot het functioneringsgesprek.

Maar hoe doe je dat? Hoe bereik je het beste effect?

We nemen je aan de hand in een intensief, persoonlijk coachtraject.

 

Mogelijke onderwerpen:

  • Wat is een goed moment om je medewerker aan te spreken en hoe begin je?
  • Welke elementen moeten in het gesprek zitten om ervoor te zorgen dat de medewerker ook echt gaat veranderen?
  • Hoe combineer je confronterend aanspreken met coachend leidinggeven?
  • Hoe dwing je positief respect af, zodat je een prettige relatie houdt?


Contact kunt u leggen
door een mail te sturen naar: info@plantrainingen.nl

 

 

Iedere maand een leuk artikel en een goede tip in je mailbox?
Schrijf je dan in voor de gratis nieuwsbrief van PLAN trainingen, expert in assertiviteitstrainingen en communicatie.